Zusterindebuurt.nl van start voor zzp’ers in de thuiszorg
Zzp’ers in de thuiszorg kunnen zich aansluiten bij de franchiseorganisatie zusterindebuurt.nl met hun eigen onderneming. Op dit moment lopen zzp’ers nog erg tegen de administratie, het vinden van klanten en het achterlaten van hun huidige collega’s op.
Om die reden is Zusterindebuurt gestart. De franchiseorganisatie ondersteunt zzp’ers bij onderhandelingen met zorgkantoren en professionele onderhandelaars en helpt de zzp’er direct met het vinden van klanten. Daarnaast wordt ook de administratie geregeld en is het echter alleen noodzakelijk om deze zelf te controleren.
Het aantal zzp’ers groeit op dit moment hard, waarbij de zorgsector een van de grootste groeisectoren is. In de thuiszorg denkt één op de zes werknemers eraan op zelfstandig verder te gaan. Zusterindebuurt speelt daarmee slim in op de huidige flexibilisering van de Nederlandse arbeidsmarkt.
Naast de administratie die voor de zzp’er uit handen genomen wordt zal Zusterindebuurt ook de marketing voor rekening nemen. “De zzp’er profiteert van de landelijke marketingcampagne en betaalt voor alle oplossingen die Zusterindebuurt biedt 8% op het uurtarief. In vergelijking: de overheadkosten van thuiszorginstellingen liggen tussen de 20 en 30 procent”, aldus Harry Woldendorp.
Zusterindebuurt kan de 8% overheadkosten realiseren door een centrale inkoop. De communicatie wordt goedkoop en efficiënt ingezet via het eigen social media kanaal van Zusterindebuurt. Ook stellen de zzp’ers hun eigen teams samen die zorgen voor een kostenbesparing. De besparingen helpen ook de overheid, zo betaalt de overheid minder aan zorgkosten.
De besparingen aan overheadkosten zullen niet zorgen voor een mindere mate van kwaliteit. Woldendorp: “De cliënt zal niet lijden onder de dalende kosten. Een zusterindebuurt-cliënt krijg een vast team, voor zo lang de zorg bij de cliënt nodig is.”
Bron: MarketingTribune