“Online vindbaarheid” hoort bij ondernemen
OpenCompanies heeft een nieuwe infographic gemaakt, over het vergroten van je online vindbaarheid als zzp’er en kleine mkb’er. Anno 2014 is het belangrijk je online reputatie zelf ter hand te nemen en op een juiste manier te managen.
Site beter vindbaar maken
94% van de Nederlanders heeft toegang tot internet. 94%! Dat is 15.864.709 Nederlanders. Als je een persoon Google en je vindt niets, krijg je toch altijd een beetje een unheimlich gevoel. Hoe kan het nou anno 2014 dat je geen LinkedIn, Facebook, blog, Instagram, Twitter hebt of vindbaar bent? Zaken doe je met échte personen, en een online reputatie hoort hierbij. Grote corporates hebben hele teams ingericht om “hoog te scoren” in Google. Als zzp’er of kleine mkb’er heb je deze resources (vaak) minimaal tot je beschikking. Hoe zorg je dat je op jouw competenties goed gevonden wordt in Google? Hoe zorg je ervoor dat jij als freelance webdesigner bovenaan in Google staat? Als je beter vindbaar bent voor potentiële opdrachtgevers is de kans op nieuwe business een stuk groter! Manage je eigen reputatie.