Zzp netwerkbeurs in Grou opnieuw succes

Nieuwsfeiten
Page 1 Created with Sketch.
0 Shares
businessman-598033_1280

“Direct een gezicht bij een zzp’er”

De loop zat er goed in, zaterdag op de zzp-beurs in Grou, gemeente Leeuwarden. Zien en gezien worden, daar ging het de deelnemende kleine ondernemers om. Veel zelfstandigen zonder personeel, zzp’ers, hebben vaak weinig contact met andere kleine ondernemers. Zo krijgen ze geen gelegenheid om geregeld kennis en ervaring uit te wisselen.

Hoe noemt de zzp'er zich het liefst? Download gratis het onderzoek

Weten hoe jouw collega-ondernemers zichzelf het liefst noemen? Download het onderzoek en ontvang exclusieve toegang tot feiten & cijfers over zzp’ers.

Meer info

Initiatief

Drie zzp’ers uit Grou, Marjan Kamminga, Wietske Oosterhof en Ron Schipper richtten een zzp-netwerkgroep op. Aanvankelijk bleef het bij bijpraten tijdens borreluurtjes, tot vorig jaar het idee ontstond een beurs te organiseren met de naam “ZZPlaza”. Vorig jaar werd het direct een succes, vertelt Schipper. Dat was reden om het nog eens te doen.

Animo

Het animo van standhouders was dit jaar flink groter. In watersporthostel Oer ’t Hout lieten 38 ondernemers zien wat ze in huis hebben, tegen 24 vorig jaar. Het aantal bezoekers was met 360 iets minder dan vorig jaar toen er 400 mensen een kijkje kwamen nemen. Het was een bijzondere mix van ondernemers: van reisbureau en glasetser tot kindercoach en uitvaartverzorger. De deelnemers, allemaal uit Grou of directe omgeving, verzorgden lezingen en gaven workshops om de bezoekers te laten kennismaken met hun activiteiten. „De beurs is een mooi middel om als zelfstandige eens te kijken hoe een ander het doet”, vertelt Schipper. „Een ander pluspunt is dat je gezien wordt door potentiële klanten. Door bijvoorbeeld mensen van grotere bedrijven die op zoek zijn naar vakmensen die wat voor hen kunnen betekenen. Zo maken ze kennis met jouw bedrijf en zien ze er direct een gezicht bij. Of het direct tot opdrachten leidt, hangt af van de soort dienst die een zzp’er aanbiedt, maar de ervaring leert dat het de kleine ondernemers in ieder geval op termijn wat oplevert.”

Bron: Blendle/Leeuwarder Courant

ZZP Barometer

ZZP Barometer is de onafhankelijke en structurele onderzoeksmonitor van de zzp-markt in Nederland. Sinds 2008 wordt kennis verzameld en vergaard op basis van structureel onderzoek onder een eigen zzp-panel. Als hét naslagwerk en de nieuwsbron voor zzp’ers, opdrachtgevers, intermediairs en andere zzp-marktpartijen wordt ZZP Barometer ondersteund door haar partners.

Bekijk alle artikelen van ZZP Barometer →

Populaire artikelen

Op de hoogte blijven?

Ontvang iedere week de laatste feiten, cijfers, expertartikelen en downloads – speciaal voor jou geselecteerd door ZZP Barometer:

ZZP Barometer is dé onafhankelijke informatiebron van de zzp-markt in Nederland. Sinds 2008 wordt kennis verzameld en vergaard op basis van structureel onderzoek onder een eigen zzp-panel. Als het naslagwerk en de nieuwsbron voor freelancers, interim professionals, (z)zp’ers, opdrachtgevers, intermediairs en (andere) marktpartijen wordt ZZP Barometer ondersteund door onze themapartners en experts. Wil jij periodiek jouw mening geven en onbeperkt gratis toegang tot alle checklists, downloads, feiten & cijfers, kortingen, ranglijsten, sjablonen en meer? Meld je nu gratis aan.

Aankomende events

Er zijn geen naderende evenementen.

Bekijk de volledige agenda →

Recent onderzoek

Ruim helft jongeren wil eigen onderneming starten
Feiten & cijfers
Page 1 Created with Sketch.
0 Shares
Meer flexcontracten met zekerheid, maar ook meer zzp’ers
Feiten & cijfers
Page 1 Created with Sketch.
0 Shares
Driekwart Nederlanders gebruikt werklaptop privé 
Feiten & cijfers
Page 1 Created with Sketch.
0 Shares
Bekijk alle onderzoeken →