Infographic: hoe vergroot je jouw succes als zzp’er?

Opdrachten & tarieven
Page 1 Created with Sketch.
0 Shares

Zzp’er is succesvol dankzij doorzettingsvermogen

BEEMSTER – De belangrijkste succesfactor voor zzp’ers is het doorzettingsvermogen. Dat blijkt uit onderzoek van ZZP Barometer onder 851 zzp’ers, in opdracht van Success Resources.

Na het doorzettingsvermogen is het aansluiten op de behoefte en vraag van opdrachtgevers, en het zelfvertrouwen volgens zzp’ers erg belangrijk. De meerderheid van de zzp’ers (62,5%) is bovendien van mening dat succes aan te leren of zelfs af te dwingen is.

Klanttevredenheid belangrijkst

De zzp’er is naar eigen zeggen pas succesvol als zijn klant tevreden is met zijn product of dienst. Daarnaast vindt de zzp’er het belangrijk dat hij zelf ook gelukkig is met wat hij doet. Bijna alle zzp’ers geven aan dat hun klanten tevreden zijn en dat zij gelukkig zijn met wat ze doen, en zijn daarmee volgens eigen meetlat succesvol.

Drempels

Tariefdruk, moeite om zichzelf te verkopen en de moeilijke markt zijn de meest genoemde drempels die de zzp’er ervan weerhouden succesvol te zijn. “Het is exemplarisch dat de grote meerderheid geen enkele drempel ziet, of dit juist als kans en uitdaging ziet,” zegt Jeroen Sakkers, initiatiefnemer van ZZP Barometer.

Over het onderzoek

De resultaten zijn tot stand gekomen op basis van een online enquête onder een representatieve steekproef van 851 zzp’ers in Nederland en zijn bedoeld om meer informatie, kennis en transparantie te brengen voor en over de meer dan 1 miljoen zzp’ers die Nederland kent (CBS, mei 2015). Dit zzp-onderzoek is tot stand gekomen in opdracht van Success Resources, kennispartner van ZZP Barometer op het gebied van “Groei”. Success Resources is een van de grootste organisators van seminars ter wereld. De onderzoeksresultaten zijn verwerkt in een infographic (download PNG-versie):

ZZP Barometer

ZZP Barometer is de onafhankelijke en structurele onderzoeksmonitor van de zzp-markt in Nederland. Sinds 2008 wordt kennis verzameld en vergaard op basis van structureel onderzoek onder een eigen zzp-panel. Als hét naslagwerk en de nieuwsbron voor zzp’ers, opdrachtgevers, intermediairs en andere zzp-marktpartijen wordt ZZP Barometer ondersteund door haar partners.

Bekijk alle artikelen van ZZP Barometer →

Populaire artikelen

ZZP Barometer is dé onafhankelijke informatiebron van de zzp-markt in Nederland. Sinds 2008 wordt kennis verzameld en vergaard op basis van structureel onderzoek onder een eigen zzp-panel. Als het naslagwerk en de nieuwsbron voor freelancers, interim professionals, (z)zp’ers, opdrachtgevers, intermediairs en (andere) marktpartijen wordt ZZP Barometer ondersteund door onze themapartners en experts. Wil jij periodiek jouw mening geven en onbeperkt gratis toegang tot alle checklists, downloads, feiten & cijfers, kortingen, ranglijsten, sjablonen en meer? Meld je nu gratis aan.

Aankomende events

Er zijn geen naderende evenementen.

Bekijk de volledige agenda →

Recent onderzoek

Ruim helft jongeren wil eigen onderneming starten
Feiten & cijfers
Page 1 Created with Sketch.
0 Shares
Meer flexcontracten met zekerheid, maar ook meer zzp’ers
Feiten & cijfers
Page 1 Created with Sketch.
0 Shares
Driekwart Nederlanders gebruikt werklaptop privé 
Feiten & cijfers
Page 1 Created with Sketch.
0 Shares
Bekijk alle onderzoeken →