Privacy, een onmisbare service in de online wereld die e-mail heet
Als zelfstandig professional maakt u dagelijks gebruik van e-mail om contact met klanten te onderhouden of nieuwe klanten te werven. Uw e-mailadres is dus een waardevol marketinginstrument. Toch halen veel zelfstandigen lang niet alles uit dit marketingkanaal, door klanten te benaderen vanaf hun privé e-mailadres. Dat is niet alleen zonde, maar brengt ook nog eens risico’s voor imagoschade met zich mee.
De marketingwaarde van een digitaal visitekaartje
Email is met z’n 2,5 miljard gebruikers wereldwijd het grootste sociale netwerk. In Nederland zijn we grootverbruikers, want ons e-mailgebruik is met 90% het hoogste van de Europese Unie. Bovendien zijn er maar liefst 5,6 miljoen .nl-adressen geregistreerd. Om uzelf professioneel in de (online) markt te zetten, is het belangrijk uw klantcommunicatie te onderstrepen met een digitale equivalent van uw persoonlijke merk: een zelfgekozen domein met beveiligd e-mailadres. Het staat niet alleen netjes op een visitekaartje, maar ook op offertes en facturen. Als zelfstandig professional neemt u zichelf offline serieus, dus waarom zou u dat online niet doen?
Gratis e-mail brengt risico’s met zich mee
Een zelfgekozen domein is niet alleen onmisbaar voor acquisitie, z’n gratis tegenpool kan ook nog eens imagoschade met zich meebrengen. Mocht u gebruik maken van een gratis e-mailadres (zoals @gmail of @hotmail), dan is de privacy van uw berichten niet gegarandeerd. Gratis e-maildiensten scannen uw inbox en verkopen die gegevens door aan adverteerders. U betaalt met uw gevevens. Iedere keer dat u nu.nl bezoekt, kijken 44 van dat soort advertentiebedrijven met u mee. Stelt u zich voor dat u uw inbox opent en er staan 44 mannen in uw nek te hijgen om aantekeningen te maken over de e-mails die u verstuurt. Dat wil geen enkele professional. U verliest snel vertrouwen van uw klanten, wanneer u ze vraagt gevoelige documentatie naar een onbeveiligd e-mailadres te sturen.
Bescherm uzelf én uw klanten
Het is tijd om uw eigen berichten én die van uw klanten op waarde te schatten en waardige bescherming te bieden. Grote bedrijven doen dat al lang en maken daarom gebruik van interne, beveiligde e-mailservers. Gelukkig zijn er steeds meer eerlijke alternatieven waar u uw eigen domein kunt claimen met een geintegreerd persoonlijk e-mailadres. Eén daarvan is Soverin. Zij zullen en kunnen uw gegevens nooit aan derden verkopen, want al uw correspondentie is versleuteld en opgeslagen op Nederlandse servers. Ze hebben echte mensen op hun helpdesk werken, in plaats van robots. Dus mocht u er niet uitkomen, dan helpen ze u graag.
Privacy is geen leuk extraatje meer; het is een onmisbare service in de online wereld die e-mail heet. Stap over naar echt eerlijk klantcontact met een persoonlijk domein en beveiligd e-mailadres.