Start-up wil 75.000 euro ophalen met crowdfundcampagne
De Nederlandse start-up Freelink zegt het sociaal antwoord op de toename van het aantal zzp’ers in ons land te hebben. Het platform is een nieuwe speler in de deeleconomie die uitgaat van slimmer omgaan met de dingen die er al zijn. Het lost de groeiende vraag naar freelancers dan ook op een sociale manier op. ‘Delen’ is het keyword.
Sociaal antwoord
De organisatie van Freelink is van mening dat het vinden van een freelance opdracht of een freelancer nog steeds een erg trage en meestal dure aangelegenheid is. Ook wordt het team waarmee de zzp’er moet gaan samenwerken over het algemeen niet bij de zoekopdracht betrokken. Freelink is er echter van overtuigd dat je de freelancer die je zoekt al kent via je netwerk of je collega’s bij het bedrijf waar je werkt. Gebruik hiervan is voor iedereen gratis.
Verdienmodel
De start-up springt in de zzp-markt met een eenvoudig en bewezen verdienmodel. Iedereen kan gratis kennismaken en onbeperkt zzp’ers en freelancers delen en zoeken met Freelink. Maar, wil je meer, zoals employer branding, dashboard, rapportages en super search mogelijkheden, dan biedt Freelink verschillende abonnementen aan. Deze beginnen bij € 500 per jaar en lopen op tot € 20.000 voor een volledig ingericht systeem.
Crowdfundcampagne
Tot nu toe is start-up Freelink al mooi op weg met behulp van een startkapitaal. Met een goed werkend platform en app, een enthousiast team en genoeg expertise is de blik op de toekomst gericht. Toch is er nog wel een investeringsbehoefte van € 75.000 eigen vermogen nodig. Freelink wil dit met een crowdfundcampagne realiseren en is dus op zoek naar investeerders, om het platform verder vorm te geven en de naam te vestigen in zzp-land.