Ratecard introduceert nieuwe gewoonte in de flexmarkt

Nieuwsfeiten
Page 1 Created with Sketch.
0 Shares

Start-up controleert, verifieert en publiceert referenties na iedere opdracht

AMSTERDAM – Ratecard, een Nederlandse start-up, gaat de kwaliteit van flexwerk verbeteren door een nieuwe gewoonte op de flexmarkt te introduceren: elkaar feedback geven na iedere opdracht. “Zzp’ers, opdrachtgevers en intermediairs moeten elkaar gaan beoordelen na iedere opdracht of project,” zegt Jeroen Sakkers, oprichter en directeur. Ratecard controleert, verifieert en publiceert iedere referentie na een big data-analyse.

“Op dit moment wordt er niet of nauwelijks feedback aan elkaar gegeven in de flexmarkt, terwijl het aantal flexwerkers alleen maar blijft stijgen,” aldus Sakkers. Het aantal flexwerkers is de laatste jaren sterk toegenomen: 35% van de Nederlandse beroepsbevolking werkt op flexibele wijze. “Als er al feedback wordt gegeven, gebeurt dit niet gestructureerd en is het vaak eenrichtingsverkeer. Terwijl het bij werkgevers en werknemers al een gewoonte is: daar wordt periodiek of zelfs continu feedback gegeven. Het is tijd dat deze gewoonte ook op de flexmarkt wordt geïntroduceerd.”

Kwaliteit van flexwerk

De missie van de Nederlandse start-up is om de kwaliteit van flexwerk te verbeteren via online referenties. Sakkers: “Zoals we zien met Glassdoor, TripAdvisor en Yelp, zorgen referenties ervoor dat de gemiddelde kwaliteit in de markt verbetert. Het vertrouwen van alle belanghebbenden stijgt en de discussie verschuift van prijs naar kwaliteit.”

Onafhankelijke partij

Op Ratecard ontvangen zzp’ers, opdrachtgevers en intermediairs feedback in de vorm van referenties. Doordat Ratecard deze referenties als onafhankelijke, derde partij verifieert, geven ze een objectief beeld van de kwaliteit van de betreffende partij. “Met referenties kunnen zzp’ers, opdrachtgevers en intermediairs hun reputatie bouwen, meer bezoekers trekken en hun conversie verbeteren. Het is een onafhankelijke feedbacktool.”

ZZP Barometer

ZZP Barometer is de onafhankelijke en structurele onderzoeksmonitor van de zzp-markt in Nederland. Sinds 2008 wordt kennis verzameld en vergaard op basis van structureel onderzoek onder een eigen zzp-panel. Als hét naslagwerk en de nieuwsbron voor zzp’ers, opdrachtgevers, intermediairs en andere zzp-marktpartijen wordt ZZP Barometer ondersteund door haar partners.

Bekijk alle artikelen van ZZP Barometer →

Populaire artikelen

Op de hoogte blijven?

Ontvang iedere week de laatste feiten, cijfers, expertartikelen en downloads – speciaal voor jou geselecteerd door ZZP Barometer:

ZZP Barometer is dé onafhankelijke informatiebron van de zzp-markt in Nederland. Sinds 2008 wordt kennis verzameld en vergaard op basis van structureel onderzoek onder een eigen zzp-panel. Als het naslagwerk en de nieuwsbron voor freelancers, interim professionals, (z)zp’ers, opdrachtgevers, intermediairs en (andere) marktpartijen wordt ZZP Barometer ondersteund door onze themapartners en experts. Wil jij periodiek jouw mening geven en onbeperkt gratis toegang tot alle checklists, downloads, feiten & cijfers, kortingen, ranglijsten, sjablonen en meer? Meld je nu gratis aan.

Aankomende events

Er zijn geen naderende evenementen.

Bekijk de volledige agenda →

Recent onderzoek

Ruim helft jongeren wil eigen onderneming starten
Feiten & cijfers
Page 1 Created with Sketch.
106 Shares
Meer flexcontracten met zekerheid, maar ook meer zzp’ers
Feiten & cijfers
Page 1 Created with Sketch.
0 Shares
Driekwart Nederlanders gebruikt werklaptop privé 
Feiten & cijfers
Page 1 Created with Sketch.
0 Shares
Bekijk alle onderzoeken →