Comeback-lijn wordt platgebeld
Het noodnummer dat de Kamer van Koophandel eind november opende, heeft voor een stortvloed aan telefoontjes van bezorgde ondernemers gezorgd. Veel ondernemers kunnen blijkbaar wel wat hulp gebruiken op zakelijk gebied.
De Kamer van Koophandel biedt sinds ruim een maand een nieuwe dienst aan: de Comeback-lijn. Dit is een service die ondernemers kunnen bellen als ze in zwaar weer beland zijn met hun onderneming. De KvK wil deze ondernemers een luisterend oor bieden en kan hen via deze nieuwe service deskundig advies geven of doorverwijzen naar een expert.
Hulp vragen nog taboe
Op de dag van de opening van het nieuwe nummer werd al 223 keer gebeld volgens Michiel Huitema, directeur van de landelijke dienstverlening van de KvK. De nieuwe service blijkt een schot in de roos: ons land telt veel ondernemers die wel wat ondersteuning kunnen gebruiken. Huitema geeft aan dat hulp vragen als ondernemer nog als taboe wordt gezien. De KvK wil dit graag doorbreken met het openen van een hulplijn.
Ervaringsdeskundigen helpen
Als je je zorgen maakt over de situatie van je bedrijf, vragen hebt of een door- of herstart wil maken staat er achter de Comeback-lijn een team van deskundigen voor je klaar. Ook ervaringsdeskundigen als Ron Blaauw en Jörgen Raymann behoren tot het belpanel waar je terecht kan. Zij geven advies of helpen jou in contact te komen met de juiste persoon of instantie.
Deze nieuwe dienst van de KvK kan jou en je onderneming helpen om weer uit een dipje te komen. Zo kun jij 2018 met een frisse blik en nieuwe energie beginnen!