Hoe kan jij als zzp’er gebruikmaken van de tool Dropbox?
In deze rubriek wordt een handige tool voor zzp’ers uitgelicht aan de hand van een korte video. Deze week is het de beurt aan Dropbox, een tool waarmee je bestanden in de cloud kunt opslaan. Dankzij Dropbox kun je op ieder moment en op ieder apparaat bij jouw opgeslagen bestanden.
We zijn het gewend om bestanden, foto’s, video’s en documenten op te slaan op onze eigen computer. Op de ingebouwde harde schijf, een externe harde schijf, een usb-stick of een dvd. Maar wat als er thuis iets misgaat? Je computer of laptop houdt ermee op of, nog erger, er is brand? En wat als je voor je werk veel op pad bent met je laptop zonder koppeling met je thuisnetwerk? Of als je naast een computer op je werk ook nog een laptop, tablet en smartphone thuis of onderweg gebruikt? Hoe kan je dan toch je bestanden bereiken of nieuwe bestanden opslaan die gelijk ook op al je apparaten de juiste versie weergeven, oftewel synchroniseren?
Resultaat
In de afgelopen jaren is er qua opslag een extra mogelijkheid bijgekomen: opslag in de cloud. Dropbox biedt deze mogelijkheid – www.dropbox.com. Het werkt op Windows, Mac en Linux en is te gebruiken via de bijbehorende website of een apart te installeren programma/app. Ook heeft Dropbox applicaties voor iOS (iPhone), Android en Blackberry OS. De Dropboxmap met daarin jouw bestanden wordt gesynchroniseerd tussen alle computers waarop Dropbox geïnstalleerd is, zodat de bestanden die je op kantoor aangepast hebt ook zichtbaar zijn op de laptop thuis. Het is zelfs mogelijk om de bestanden te openen op een iPhone of Android-telefoon via de Dropbox-app.
Kosten
Dropbox Basic begint met een gratis account en 2 gigabyte aan opslagcapaciteit. Dit kan uitgebreid worden door nieuwe gebruikers uit te nodigen of door een abonnement te nemen. Wanneer andere gebruikers naar Dropbox worden geleid, krijgt men voor elke nieuw geregistreerde gebruiker 500 MB gratis opslagruimte voor gratis accounts en 1 GB voor betaalde accounts. Dropbox Plus is een betaald abonnement met 1 TB opslagruimte en extra functies. Dit kost € 99 euro voor een jaarabonnement. Je kunt kiezen voor een maand- of een jaarabonnement. Voor een overzicht van de mogelijke abonnementen klik hier.
Categorie binnen SOM7®
De SOM7-methode helpt ondernemers om een solide fundering onder hun bedrijf te bouwen, zodat ze klaar zijn om te groeien. Met deze methode kun je alle terugkerende taken in het bedrijf eenmalig systematiseren, zodat je daar zo min mogelijk tijd aan hoeft te besteden. Een Virtueel Assistent kan je hierbij helpen. Op deze manier heb jij tijd over om te werken aan een volgende stap voor jouw bedrijf. De SOM7-methode bestaat uit zeven systemen die samen de fundering van het bedrijf vormen.
Voor de volgende van de 7 systemen kan Dropbox worden ingezet:

Video
Onderstaande video laat een korte toelichting zien over de tool Dropbox:
Gegevens Virtueel Professional
Deze gegevens zijn gegenereerd door Virtueel Professional Miranda de Groot.