Vergroot je omzet voor het einde van het jaar

ZZP Barometer | Zichtbaarheid voor einde jaar

Tips om jouw zichtbaarheid te bevorderen

Er is nog hoop… Het jaar is nog niet voorbij. Ik ben heel benieuwd hoe je naar 2018 kijkt, tot nu toe. Als je de (tussentijdse) balans opmaakt, ben je dan supertevreden? Of eigenlijk teleurgesteld?

In beide gevallen kan er wellicht nog een tandje bij. Het jaar is namelijk nog lang niet voorbij! Je hebt nog ruim twee maanden.

Heb je de omzet nog niet gehaald die je voor ogen had? Dan is er werk aan de winkel. Als je de omzet al wel gehaald hebt, dan zit er dus nog veel meer in! Ik daag je uit om het volgende te doen ter bevordering van je zichtbaarheid.

Schrijf een prikkelend blog voor je ideale klant

Schrijf een blog die je ook kunt gebruiken als nieuwsbrief. Zoek er een passende foto bij, bij voorkeur een eigen foto. Plaats het blog op een slim tijdstip op sociale media en zet het blog op je website.

Bedenk 5 tips om los van elkaar op Facebook te plaatsen

Bedenk vijf tips die jij via Facebook met je ideale klant zou willen delen. Zoek bij elke tip een passende foto of afbeelding op je computer of op internet. Zet ze niet tegelijk online, maar plan ze in.

Stel jezelf voor in een filmpje

Maak een kort filmpje van jezelf, met je telefoon of camera, waarin je jezelf kort voorstelt. Je mag natuurlijk ook iemand vragen je even te helpen. Vertel ook over het wie, wat en waarom van jouw bedrijf. Als je klaar bent, deel je filmpje dan via een social media-kanaal.

Inventariseer interessante media in de regio

Maak een lijst met dagbladen, tijdschriften en websites die interessant zijn voor jouw doelgroep. Van welke bladen of websites weet je zeker dat deze gelezen worden door je ideale klant die jij wilt bereiken?

Wat is jouw nieuws?

Welke drie onderwerpen zouden dit jaar nog interessant zijn voor de pers?

Hoe ga jij je offline netwerk vergroten?

Op welke manieren wil jij dit jaar nog meer ondernemers of potentiële klanten ontmoeten? Denk aan een beurs, netwerkclub, brancheorganisatie, evenement en dergelijke. Omschrijf de middelen, doelen en werkwijze zo SMART mogelijk.

Hoe zou jij je kunnen laten introduceren?

Breng in kaart wie jouw beste ambassadeurs zijn. Wat zou je kunnen doen om je door hen te laten introduceren bij je potentiële droomklanten?

Hoe krijg je meer mond-tot-mondreclame?

Wat zou jij nog kunnen doen om ervoor te zorgen dat het vanzelf gaat? Dat er positief over je gesproken wordt? Wat zou jij nog kunnen veranderen of verbeteren?

Heb je meer structuur nodig om je marketinguitingen te plannen? Bestel tegen verzendkosten bijgaande Marketingkalender.

Jolanda Wicherson
Jolanda Wicherson

Jolanda Wicherson is sinds 14 jaar ondernemer en de laatste jaren actief als ondernemerscoach. Ze helpt ondernemers in hun persoonlijke en zakelijke groei. Jolanda is bekend geworden door het  acquisitiebord, haar titel zakenvrouw van Flevoland 2015. Onlangs verscheen haar boek ‘Geef je bedrijf een KICKSTART: Klanten vinden en binden in de eerste vijf jaar van je onderneming’. Jolanda’s motto: begin maar gewoon…

 

Bekijk alle artikelen van Jolanda Wicherson →
Knab- ZZP Barometer

ZZP Barometer is dé onafhankelijke informatiebron van de zzp-markt in Nederland. Sinds 2008 wordt kennis verzameld en vergaard op basis van structureel onderzoek onder een eigen zzp-panel. Als het naslagwerk en de nieuwsbron voor freelancers, interim professionals, (z)zp’ers, opdrachtgevers, intermediairs en (andere) marktpartijen wordt ZZP Barometer ondersteund door onze themapartners en experts. Wil jij periodiek jouw mening geven en onbeperkt gratis toegang tot alle checklists, downloads, feiten & cijfers, kortingen, overeenkomsten, ranglijsten, sjablonen en meer? Meld je nu gratis aan.

Aankomende events

Bekijk de volledige agenda →