Zo gaat je online zichtbaarheid groeien

ZZP Barometer | online zichtbaarheid | Anne-lys Herder

4 tips om online op te vallen

Eigenlijk weten we het allemaal wel en iedereen heeft het erover; (online) zichtbaarheid is belangrijk. Maar toch weerhoudt ons vaak iets om dit goed te doen. En dat is vaak niet zonder reden. Laten we voorop stellen dat alles wat je doet goed moet voelen.

Eigenlijk kan ik heel simpel uitleggen waarom online zichtbaar zijn zo belangrijk is:
Als mensen niet weten dat jij bestaat worden ze geen klant bij jou. Hierdoor ga jij niets verkopen en behaal jij ook geen omzet. Je kunt het zien als een wisselwerking. Als het ene niet gebeurt, gebeurt het andere ook niet.

Omzet verdubbelen als zzp'er? Download deze gratis videocursus

50 dagen lang hebben wij nieuwe tips, trucs, interviews en succesverhalen die jou inspireren en (nog) succesvol(ler) maken. Onze experts geven jou adviezen die jouw omzet als zzp’er kunnen verdubbelen.

Meer info

Fysieke winkel

Stel je hebt een fysieke winkel in een drukke winkelstraat. Je wilt graag dat mensen je winkel komen bezoeken. En je brengt je winkel onder de aandacht door een groot bord op de stoep te zetten, je etalage te versieren of door het uitdelen van folders. Je vertelt het aan je vrienden en kennissen en je zult zien dat mensen je langzaam weten te vinden. Grote kans dat door deze inspanning ook veel mensen worden bereikt die jij niets te bieden hebt.

Maar ik werk online…

Jij bezit geen winkel maar verkoopt diensten of geeft workshops. In dat geval werkt bovenstaande niet voor jou. Juist daarom is online zichtbaarheid zo belangrijk. Door jezelf te laten zien en kwetsbaar op te stellen gaan mensen je leren kennen en weten ze wat jij hen kunt bieden. Je richt je online zichtbaarheid zo in dat je aanwezig bent bij de klant die je zo graag helpt. Je maakt herrie waardoor je doelgroep niet meer om je heen kan.

4 tips om op te vallen

  • Wees persoonlijk

Mensen willen je leren kennen. De tijd dat je je kon verschuilen achter een logo of bedrijfsnaam is voorbij, ze zijn op zoek naar het echte verhaal. Mensen komen bij je om wie je bent. Plaats ook een foto van jezelf op al je communicatie uitingen.

  • Vertel een eigen verhaal

Waarom doe jij wat je doet? Wat is er gebeurt toen je tot een bepaalde inzicht kwam? Maak er een verhaal van waarin de doelgroep zich gaat herkennen. Het roept emotie op en herkenning.

  • Ga met de mensen in gesprek

Zoek je doelgroep op, ook op het internet. Ga met ze in gesprek. Leer ze kennen. Wat zijn hun belemmeringen en uitdagingen?

  • Herhaal je boodschap

De kracht zit hem in de herhaling. Je doelgroep gaat niet na één keer van je te hebben gehoord contact met je opnemen. Meestal zijn zes à zeven contactmomenten nodig om iemand te overtuigen van jouw kunnen. En niet iedereen leest altijd jouw berichten.

Wanneer jij met deze tips aan de slag gaat in al je communicatie uitingen weet ik zeker dat er mooie dingen gaan gebeuren en je opvalt.

Anne-lys Herder
Anne-lys Herder

Anne-lys motiveert en inspireert ondernemers om zichzelf te laten zien op het internet. Wie is je doelgroep, wat is je boodschap en hoe communiceer je dit? Het zijn vraagstukken waar ondernemers dagelijks mee te maken hebben. Ondernemers doen fantastisch werk en dat mag gezien worden. Iedereen is uniek en mensen mogen dat weten.

Bekijk alle artikelen van Anne-lys Herder →
Terberg Leasing - ZZP Barometer

ZZP Barometer is dé onafhankelijke informatiebron van de zzp-markt in Nederland. Sinds 2008 wordt kennis verzameld en vergaard op basis van structureel onderzoek onder een eigen zzp-panel. Als het naslagwerk en de nieuwsbron voor freelancers, interim professionals, (z)zp’ers, opdrachtgevers, intermediairs en (andere) marktpartijen wordt ZZP Barometer ondersteund door onze themapartners en experts. Wil jij periodiek jouw mening geven en onbeperkt gratis toegang tot alle checklists, downloads, feiten & cijfers, kortingen, overeenkomsten, ranglijsten, sjablonen en meer? Meld je nu gratis aan.

Aankomende events

Bekijk de volledige agenda →