4 tips om online in contact te komen met je doelgroep

https://www.zzpbarometer.nl/wp-content/uploads/2019/05/ZZP-Barometer_4tips_Anne-lysHerder.jpg

Wees als ondernemer gerichter zichtbaar

Leer je doelgroep kennen. Zodat je weet wat hen beweegt, waar ze interesse in hebben en wat hun problemen zijn waar je ze mee kunt helpen. Hierdoor krijg je onder andere inspiratie voor het plaatsen van berichten op sociale media en kun je je website in hun taal schrijven. Zo wordt je als onderneming gerichter zichtbaar op internet.

Door je berichten goed af te stemmen op je ideale klant voelt hij of zij zich aangesproken. Door in de juiste taal te communiceren voelt jouw doelgroep zich het meeste aangesproken.

Omzet verdubbelen als zzp'er? Download deze gratis videocursus

50 dagen lang hebben wij nieuwe tips, trucs, interviews en succesverhalen die jou inspireren en (nog) succesvol(ler) maken. Onze experts geven jou adviezen die jouw omzet als zzp’er kunnen verdubbelen.

Meer info

Ik heb 4 tips hoe jij dit contact met je doelgroep kunt maken

Facebookgroepen
Er zijn tal van groepen op Facebook waar jouw ideale klant te vinden is. Een facebookgroep kan gezien worden als een online community waar gelijkgestemden zich verzamelen. Stel vragen in de groep of reageer op vragen van anderen. Bekijk ook welke vragen al gesteld zijn met antwoorden zodat je weet wat er speelt onder de leden van de groep.

Verspreid een enquête
Met behulp van een enquête krijg jij in een kort tijdsbestek goed inzicht in jouw doelgroep. Deze enquête kun je bijvoorbeeld maken in Google Forms. Dit programma houdt ook de uitslagen netjes voor je bij. De enquête kun je verspreiden op je sociale media kanalen, Facebookgroepen, je website of via de mail.

Ga met je doelgroep in gesprek
Vraag aan jouw doelgroep of je contact mag opnemen voor een gesprek  Dit gesprek gebruik je om informatie in te winnen over je ideale klant. Wat zijn of haar probleem is, welke belemmeringen er zijn en wat zijn of haar taalgebruik is. Deze inzichten gebruik jij weer voor berichten op sociale media, blogberichten of je aanbod. Een oproep voor deze gesprekken kun je plaatsen in Facebookgroepen. Je hebt dan al een grote groep mensen bij elkaar, misschien wel allemaal mensen die bij je doelgroep horen.

Bezoek evenementen
Ga naar evenementen / netwerkbijeenkomsten of andere bijeenkomsten waar je doelgroep te vinden is. Ga met ze in gesprek en kom te weten wat er allemaal speelt bij je doelgroep.

Anne-lys Herder
Anne-lys Herder

Anne-lys motiveert en inspireert ondernemers om zichzelf te laten zien op het internet. Wie is je doelgroep, wat is je boodschap en hoe communiceer je dit? Het zijn vraagstukken waar ondernemers dagelijks mee te maken hebben. Ondernemers doen fantastisch werk en dat mag gezien worden. Iedereen is uniek en mensen mogen dat weten.

Bekijk alle artikelen van Anne-lys Herder →
Easystaff - ZZP Barometer

ZZP Barometer is dé onafhankelijke informatiebron van de zzp-markt in Nederland. Sinds 2008 wordt kennis verzameld en vergaard op basis van structureel onderzoek onder een eigen zzp-panel. Als het naslagwerk en de nieuwsbron voor freelancers, interim professionals, (z)zp’ers, opdrachtgevers, intermediairs en (andere) marktpartijen wordt ZZP Barometer ondersteund door onze themapartners en experts. Wil jij periodiek jouw mening geven en onbeperkt gratis toegang tot alle checklists, downloads, feiten & cijfers, kortingen, overeenkomsten, ranglijsten, sjablonen en meer? Meld je nu gratis aan.

Aankomende events

Bekijk de volledige agenda →