Wat moet ik nu weer online plaatsen?

ZZP Barometer | Wat moet ik nu weer online plaatsen | Anne-Lys Herder

Zorg dat je je ideale klant helder hebt

Je zit al tijden naar je Facebookpagina te staren. Je wilt graag een bericht schrijven maar je weet niet waar je het nu weer over zult hebben. Of je hebt de goede voornemens om een blog te schrijven op je website maar na een kwartier staat de cursor nog steeds te knipperen op een lege pagina. SUPER FRUSTREREND.

Je hebt je voorgenomen om regelmatig zichtbaar te zijn maar waar moet je het elke keer weer over hebben?

Je ideale klant

Mijn eerste vraag: weet jij precies tegen wie je praat en waar je hem of haar mee kunt helpen? Heb jij je ideale klant helder? Dit is de persoon voor wie je het liefst werkt en die in gedachten tegen over je zit. Jij bent er om het probleem van die persoon op te lossen. Leef je in in zijn of haar gedachtes. Het gaat om die persoon, niet om jou.

Hou het simpel. Behandel één onderwerp per keer. En je mag het echt wel eens herhalen. Want niet iedereen krijgt jouw artikelen altijd onder ogen.

De berg

Je ideale klant komt bij jou voor de oplossing van een probleem. Jij wilt ze meenemen naar een bepaald leven. Jullie gaan samen op reis. Jij hebt deze reis al overwonnen en staat aan de top.

Je doelgroep staat nog aan het begin of is halverwege maar moet nog een stuk afleggen voordat deze boven is. Tijdens deze reis zijn er uitdagingen en belemmeringen die overwonnen moeten worden om verder te kunnen.

Je hebt vast wel eens een berg beklommen. Geen één berg gaat recht omhoog. Stel je eens voor dat je met je ideale klant op pad bent. Jij bent al boven en staat te genieten van het uitzicht. Je ideale klant is halverwege en ziet jou daar boven staan. Vaak hebben we de neiging om rechtstreeks naar onderen te spreken, terwijl die klant die halverwege is ook geholpen wil worden

Verplaats je in je ideale klant

Door je goed te verplaatsen in je ideale klant weet jij precies welke uitdagingen en belemmeringen ze tijdens de reis naar de top tegenkomen. Deze uitdagingen en belemmeringen kun jij gebruiken om over te posten op Facebook of op je website. Ga met ze in gesprek of schrijf alle belemmeringen op die ze tegen kunnen komen

Anne-lys Herder
Anne-lys Herder

Anne-lys motiveert en inspireert ondernemers om zichzelf te laten zien op het internet. Wie is je doelgroep, wat is je boodschap en hoe communiceer je dit? Het zijn vraagstukken waar ondernemers dagelijks mee te maken hebben. Ondernemers doen fantastisch werk en dat mag gezien worden. Iedereen is uniek en mensen mogen dat weten.

Bekijk alle artikelen van Anne-lys Herder →
SEAT- ZZP Barometer

ZZP Barometer is dé onafhankelijke informatiebron van de zzp-markt in Nederland. Sinds 2008 wordt kennis verzameld en vergaard op basis van structureel onderzoek onder een eigen zzp-panel. Als het naslagwerk en de nieuwsbron voor freelancers, interim professionals, (z)zp’ers, opdrachtgevers, intermediairs en (andere) marktpartijen wordt ZZP Barometer ondersteund door onze themapartners en experts. Wil jij periodiek jouw mening geven en onbeperkt gratis toegang tot alle checklists, downloads, feiten & cijfers, kortingen, overeenkomsten, ranglijsten, sjablonen en meer? Meld je nu gratis aan.

Aankomende events

Bekijk de volledige agenda →