De kracht van bellen

Sinds enige tijd heb ik een “jonge” compagnon. Een dertiger.
Die denkt anders, doet anders.
En dat is leuk.
Geeft een frisse blik.
Leerzaam vooral.
Zij is helemaal van de techniek.
Schakelt daarin snel.
Dan voel ik me af en toe net een slak.
En soms lacht ze me uit.
Vorige week nog.
Toen ik een “nog niet klant” voorstelde om even te bellen.
Zij worstelde met de naam van haar bedrijf.
En dat is net iets voor mij. Om daarover mee te denken.
Bellen is uit de tijd. Zei mijn “jonge” compagnon.
Dat doe je niet!

Ik snap het wel. De technologie maakt het mogelijk dat er steeds minder persoonlijk contact nodig is.
Een hotelreceptie zonder personeel.
Een keuzemenu als je je tandarts of huisarts belt.
Online bestellingen doen…

Ik wil je graag vertellen over de kracht van bellen.
Eigenlijk gaat het over: de kracht van persoonlijk contact.
Menig vriendschap is stukgelopen omdat er via de app wat heen en weer “gepraat” werd en verkeerd geïnterpreteerd.
Mailtjes, appjes, berichtjes via social media… je kunt ze gemakkelijk over het hoofd zien.
En zonder persoonlijk contact heb ik geen band met jou en is het dus veel gemakkelijker om “over te stappen”. Als klant.
Ik geloof nog steeds enorm in persoonlijk contact!

  1. Bij persoonlijk contact kun je veel efficiënter problemen oplossen
  2. Het is een betere basis voor het aangaan van langdurige relaties
  3. Je bent in staat om snel kansen te creëren
  4. Vragen die nog onbeantwoord waren, kunnen beantwoord worden
  5. Persoonlijk contact is nodig als je iets wil verkopen boven de 1.000,– (en vaak al boven de 200,–)
  6. Door persoonlijk contact kun je bezwaren wegnemen…

Mensen kopen van mensen, mensen worden blij van mensen. Mensen maken het verschil.

Tips voor het bellen:

  • Bel!
  • Probeer zoveel als mogelijk een telefonische afspraak te maken. Dan wordt er op je gerekend.
  • Bereid het gesprek met steekwoorden voor … weet waar je naartoe wil.
  • Stel vooral vragen en luister!
  • Herhaal wat de ander je vertelt.
  • Stel HOE, WAT, WAAR en WAAROM vragen.
  • En ken theorieën als de SPIN methode (waarbij je de pijn vergroot).

Als mensen naar aanleiding van je webinar zich niet gelijk massaal inschrijven… dan kan het zo maar zijn dat er nog op je telefoontje gewacht wordt.. Ik daag je uit..

Bel jij?
Ik ben heel benieuwd of je de kracht van persoonlijk contact beaamt en welke ervaringen je ermee hebt. Laat je het me weten via een mail?

Jolanda Wicherson

Jolanda Wicherson is sinds 14 jaar ondernemer en de laatste jaren actief als ondernemerscoach. Ze helpt ondernemers in hun persoonlijke en zakelijke groei. Jolanda is bekend geworden door het  acquisitiebord, haar titel zakenvrouw van Flevoland 2015. Onlangs verscheen haar boek ‘Geef je bedrijf een KICKSTART: Klanten vinden en binden in de eerste vijf jaar van je onderneming’. Jolanda’s motto: begin maar gewoon…

 

Bekijk alle artikelen van Jolanda Wicherson →
Coolblue - ZZP Barometer

ZZP Barometer is dé onafhankelijke informatiebron van de zzp-markt in Nederland. Sinds 2008 wordt kennis verzameld en vergaard op basis van structureel onderzoek onder een eigen zzp-panel. Als het naslagwerk en de nieuwsbron voor freelancers, interim professionals, (z)zp’ers, opdrachtgevers, intermediairs en (andere) marktpartijen wordt ZZP Barometer ondersteund door onze themapartners en experts. Wil jij periodiek jouw mening geven en onbeperkt gratis toegang tot alle checklists, downloads, feiten & cijfers, kortingen, ranglijsten, sjablonen en meer? Meld je nu gratis aan.

Aankomende events

Er zijn geen naderende evenementen.

Bekijk de volledige agenda →