“Zzp’ers buiten kantoortijden helpen”

Avatar foto Opinie
Page 1 Created with Sketch.
0 Shares
Vodafone (Brian Stout) - Interview

Vanwege het thema van deze maand – “Telefonie & internet” – publiceert de ZZP Barometer deze maand een aantal interviews met experts en marktleiders op dit gebied. Deze week is Brian Stout, Directeur B2B bij T-Mobile, aan het woord.

1. Wat zijn de belangrijkste activiteiten van T-Mobile op B2B-gebied, wat zijn de doelstellingen en wat is jouw rol hierbinnen?

“Het is onze ambitie om de meest relevante speler op het gebied van mobiele telefonie te worden op de zakelijke markt. Ik mijn functie als B2B directeur ben ik overall verantwoordelijk voor al onze activiteiten op de zakelijke markt, inclusief wholesale.”

2. Hoe speelt T-Mobile in op de specifieke behoeften van de groeiende groep zzp’ers – hebben jullie speciale aanbiedingen of kortingen voor deze doelgroep?

“T-Mobile richt zich naast de consumentenmarkt ook op de zakelijke klanten. Wij maken daarbij onderscheid tussen zelfstandige ondernemers, het MKB en de grootzakelijke markt. Bij elk van die groepen zakelijke klanten zijn de behoeften verschillend. Wat ze gemeen hebben is dat T-Mobile hen probleemloze mobiele internetdiensten wil leveren die hen echt verder helpen. Voor zelfstandige ondernemers hebben we Stel Samen Zakelijk, waar klanten een persoonlijk abonnement kunnen samenstellen dat precies aansluit bij hun behoefte.”

3. Welk(e) dienst of product is onder zzp’ers bij T-Mobile het populairst?

“Het populairste product is Stel Samen Zakelijk. Hiermee betalen zzp’ers alleen voor wat ze echt nodig hebben. Bovendien hebben ze met dit abonnement nooit onverwachte kosten voor mobiel internet – in Nederland en in het buitenland. Belangrijk is ook om te vermelden dat – alleen bij T-Mobile – klanten straks zonder extra kosten toegang krijgen tot het nieuwe 4G-netwerk. Ook de Flex Bedrijfsbundel Web is erg populair. Dat is een kant-en-klaar abonnement waar al het verbruik uit één bundel gaat. Dit abonnement is vooral geschikt voor zzp’ers die een sterk wisselend mobiel verbruik hebben.”

4. Wat zijn voor T-Mobile de belangrijkste kanalen en technieken om de zzp’er als klant te vinden en aan zich te binden? En heeft hier een verschuiving in plaatsgevonden sinds jouw aantreden als B2B-directeur?

“Onze ruim honderd T-Mobile Shops, winkels zoals MediaMarkt en natuurlijk onze website zijn hierbij de belangrijkste kanalen. De belangrijkste manier om klanten te binden is met een ijzersterk aanbod. Stel Samen Zakelijk is een product waar ik erg trots op ben, omdat de klanten daarmee heel eenvoudig het meest persoonlijke abonnement samenstellen. Dat is wat mij betreft de beste vorm van klantenbinding. Daarnaast hebben we onze webcare zakelijk uitgebreid, zowel in mensen als in openingsuren. Persoonlijk geloof ik dat er bij zzp’ers veel behoefte is om juist ook buiten kantoortijden contact te kunnen hebben met hun telecomoperator.”

5. Wat zie je als jouw belangrijkste wapenfeit sinds het aantreden als B2B-directeur bij T-Mobile in januari van dit jaar?

“Zoals ik al aangaf ben ik ook verantwoordelijk voor de wholesale-activiteiten. T-Mobile heeft onlangs een deal gesloten met Tele2 waarbij de wholesale-overeenkomst weer met 5 jaar is verlengd. Het onderstreept het grote vertrouwen van Tele2 in T-Mobile als betrouwbare partner met een hoogwaardig netwerk. De financiële middelen die vrijkomen door deze overeenkomst, kunnen wij direct weer inzetten om ons ook op de zakelijke markt te kunnen onderscheiden van de concurrentie. Wat daarnaast erg goed aanslaat, zijn de grote internetbundels die we leveren bij onze diensten. Hierdoor kunnen ondernemers onbezorgd profiteren van mobiele telecommunicatie ongeacht het apparaat waarmee ze werken.”

6. Hoe speelt T-Mobile nu en in de toekomst in op de trend van Het Nieuwe Werken: het steeds meer mobiel, locatie-onafhankelijk en op flexibele tijden werken?

“Wij geloven dat mobiel internet de manier waarop mensen met de wereld communiceren en hun leven inrichten fundamenteel verandert. T-Mobile wil de voordelen van mobiel internet voor iedereen, iedere organisatie en elk bedrijf toegankelijk maken. Met onze mobiele oplossingen, denk bijvoorbeeld vast-mobiel integratie, maken we ondernemen makkelijker en leuker. Of je nu op kantoor bent of niet. Je bent altijd bereikbaar op één en hetzelfde nummer.”

7. Werkt T-Mobile als organisatie zelf met freelancers, interimmers, zzp’ers en/of eenpitters, en zo ja, op welk(e) gebied(en)?

“Er zijn ruim 3300 mensen werkzaam voor T-Mobile. Daarnaast wordt, bijvoorbeeld voor projecten, samengewerkt met vele tijdelijke medewerkers waaronder ook veel zzp’ers en freelancers.”

8. Wat zijn volgens jou de belangrijkste cloudapplicaties waar de zzp’er zeker gebruik van zou moeten maken?

#1: Cloudgebaseerde productiviteitsapps zoals Office 365 of Google Apps for Business
#2: CRM-applicaties, zoals Salesforce
#3: Projectmanagement-applicaties, zoals Basecamp
#4: Apps waarmee je bestanden kunt delen en kunt samenwerken, zoals Box en Dropbox
#5: Kennismanagementapplicaties, zoals Evernote

Feiten
– T-Mobile Nederland bestaat sinds 2003
– T-Mobile Nederland heeft ongeveer 3.500 medewerkers, waarvan 50% in vaste dienst.
– Omzet 2012: €1.664 miljoen
– Omzet 2011: €1.747 miljoen
– Omzet 2010: €1.767 miljoen

Meer info? Ga naar www.t-mobile.nl/zakelijke.

Avatar foto
ZZP Barometer

ZZP Barometer is de informatiebron voor jou als zzp’er, opdrachtgever of intermediair met het laatste zzp nieuws, onderzoek en de beste tips.

Bekijk alle artikelen van ZZP Barometer →

Populaire artikelen

ZZP Barometer is dé onafhankelijke informatiebron van de zzp-markt in Nederland. Sinds 2008 wordt kennis verzameld en vergaard op basis van structureel onderzoek onder een eigen zzp-panel. Als het naslagwerk en de nieuwsbron voor freelancers, interim professionals, (z)zp’ers, opdrachtgevers, intermediairs en (andere) marktpartijen wordt ZZP Barometer ondersteund door onze themapartners en experts. Wil jij periodiek jouw mening geven en onbeperkt gratis toegang tot alle checklists, downloads, feiten & cijfers, kortingen, ranglijsten, sjablonen en meer? Meld je nu gratis aan.

Aankomende events

Er zijn geen naderende evenementen.

Bekijk de volledige agenda →

Recent onderzoek

Ruim helft jongeren wil eigen onderneming starten
Feiten & cijfers
Page 1 Created with Sketch.
0 Shares
Meer flexcontracten met zekerheid, maar ook meer zzp’ers
Feiten & cijfers
Page 1 Created with Sketch.
0 Shares
Driekwart Nederlanders gebruikt werklaptop privé 
Feiten & cijfers
Page 1 Created with Sketch.
0 Shares
Bekijk alle onderzoeken →