Over ons

Hieronder vindt u achtereenvolgend (1) algemene informatie over de ZZP Barometer, (2) het profiel van oprichter en initiatiefnemer Jeroen Sakkers, (3) veelgestelde vragen (FAQ), (4) logo & branding en (5) screenshots. Klik op de betreffende, grijze balk om de informatie te bekijken.

Initiatiefnemer Jeroen Sakkers (ZZP Barometer) wordt als onafhankelijk zzp-expert regelmatig gevraagd feiten, cijfers en/of zijn mening te geven in radio- en TV-programma’s. Hieronder vindt u enkele recente media-optredens, bij De Kijker aan Z op RTL, bij NOS op 3 en in het RTL Nieuws:

ZZP Barometer

De ZZP Barometer is de informatiebron voor jou als zzp’er, freelancer of interim professional met het laatste zzp-nieuws, zzp-onderzoek en de beste zzp-tips. Sinds 2008 wordt maandelijks onderzoek uitgevoerd onder het zzp-panel. Aan de hand van korte enquêtes volgt de ZZP Barometer het wel en wee van zzp’ers, freelancers en interim professionals door de tijd heen. De enquêtes bestaan uit een aantal vaste monitorvragen en een aantal vragen over een actueel onderwerp. De enquêtes worden uitgezet bij ondernemers die zich hebben aangemeld voor het zzp-panel van de ZZP Barometer. De maandelijkse zzp-rapporten en zzp-magazines van de ZZP Barometer bieden zelfstandige ondernemers een schat aan praktische informatie en vergelijkingsmateriaal. De ZZP Barometer levert daarnaast voor beleidsmakers belangrijke informatie op om wet- en regelgeving beter af te stemmen op de zzp’er. De ZZP Barometer is een onafhankelijk initiatief van moederbedrijf Victor Mundi.

Waarom de ZZP Barometer?

Er zijn twee belangrijke redenen waarom wij het initiatief voor de ZZP Barometer hebben genomen:

1. Ten eerste wordt er op dit moment nog geen structureel onderzoek gedaan naar de ontwikkelingen van en bij zzp’ers. Bestaande onderzoeken zijn vaak ‘ad-hoc’ op basis van een actueel thema, of zijn commercieel van aard. De ZZP Barometer is het eerste structurele onderzoek dat zzp’ers door de tijd heen volgt, zodat er echt trends kunnen worden gesignaleerd.

2. Ten tweede is er voor zzp’ers zelf weinig informatie over marktontwikkelingen beschikbaar. Zzp’ers die deelnemen aan het ZZP Panel van de ZZP Barometer krijgen door hun deelname inzicht in hoe zij zelf presteren ten opzichte van anderen. Daarmee krijgt de zzp’er tevens een instrument om de prestaties van zijn of haar onderneming te verbeteren.