Bouw aan je Personal Brand in 5 stappen

Eigen merk bouwen is een marathon, geen sprint!

Bouwen aan je persoonlijke merk. Het is niet voor iedereen een focuspunt, maar we doen het uiteindelijk allemaal… bewust of onbewust. Afhankelijk van de industrie waar je in opereert kan je personal brand je net dat beetje extra succes in je business geven. Het bouwen van je eigen merk is echter wel een marathon en geen sprint.  Dus maak voor jezelf de keus!

Contract afsluiten met je opdrachtgevers? Download deze gratis modelovereenkomst

Wij geven jou en je opdrachtgever een overeenkomst die jullie kunnen gebruiken om een contract af te sluiten. Download de Algemene Modelovereenkomst "Particuliere beveiliging" en vul deze aan met je eigen situatie.

Meer info

1. Investeer in social media

Jouw social media is je persoonlijke marketing kanaal. Of je het nou privé of zakelijk gebruikt, alles wat je online plaatst zegt wat over jouw persoonlijk merk en creëert tevens een associatie met jouw business. Ditzelfde geldt ook offline. Zorg ervoor dat je social media up-to-date is en je de juiste kanalen inzet om je doelgroep te bereiken.

2. Video presence

Creëer video materiaal van jezelf die jij op je website en je social media kanalen kunt plaatsen. Wanneer bezoekers bewegend beeld zien krijgen ze meer feeling met jou als persoon en je merk. Investeren in een professionele promotiefilm is een pré. Hiernaast kun jij je online video repertoire aanvullen met spontaan opgenomen filmpjes. Video streaming methoden zoals Meerkat en Periscope lenen zich hier perfect voor.

3. Referenties

Wat anderen over je zeggen komt nog altijd beter over dan als je dat zelf doet. Op je website, maar ook op bijvoorbeeld je LinkedIn profiel, is het belangrijk dat je referenties gebruikt. Maar ook op social media kanalen zoals Twitter kan je heel goed met re-tweets werken om met je volgers te delen wat anderen hebben gezegd over jouw product of dienst.

4. Free publicity

Werk samen met lokale kranten, bloggers en nieuwswebsites om nieuws omtrent de industrie waarin je opereert te verspreiden. Journalisten en bloggers zijn altijd op zoek naar nieuwe en interessante dingen, dus denk actief mee en bekijk of je zelf een actieve bijdrage kunt leveren aan online content die je weer terug kunt linken naar jouw persoonlijke of bedrijfswebsite.

5. Partnerships met bestaande merken

Je associëren met een bestaand/populair merk, bedrijf of persoon is één van de meest krachtige tools die je kunt gebruiken. Ga partnerships aan met bedrijven die een goede naam hebben en koppel jouw personal brand eraan. Belangrijk hierbij is dat je consistent blijft en met merken samenwerkt waarmee je gezamenlijke waarden deelt.

Sentini Grunberg
Sentini Grunberg

Sentini Grunberg richtte in 2008 als 19-jarige haar eerste onderneming op: InMovement, een bedrijf waarmee ze dansworkshops voor kinderen organiseerde en trainingen aan bedrijven gaf op het gebied van vitaliteit en wellness. De afgelopen jaren is zij zich steeds meer gaan focussen op het geven van trainingen over netwerken, acquisitie en personal branding. Voor haar online YouTube-programma Behind The Mind interviewt ze ondernemers van Amsterdam tot Silicon Valley. Vanaf 2016 werkt ze onder haar eigen naam sentinigrunberg.com en runt ze een videomarketing bureau Grunbergpr.com.

Bekijk alle artikelen van Sentini Grunberg →
Coolblue - ZZP Barometer

ZZP Barometer is dé onafhankelijke informatiebron van de zzp-markt in Nederland. Sinds 2008 wordt kennis verzameld en vergaard op basis van structureel onderzoek onder een eigen zzp-panel. Als het naslagwerk en de nieuwsbron voor freelancers, interim professionals, (z)zp’ers, opdrachtgevers, intermediairs en (andere) marktpartijen wordt ZZP Barometer ondersteund door onze themapartners en experts. Wil jij periodiek jouw mening geven en onbeperkt gratis toegang tot alle checklists, downloads, feiten & cijfers, kortingen, overeenkomsten, ranglijsten, sjablonen en meer? Meld je nu gratis aan.

Aankomende events

Bekijk de volledige agenda →