“Beschikbaarheid 1x invoeren en iedereen is up-to date”
Begin 2015 lanceert Sciomino de app TimeBox en gaat de strijd aan met de inefficiëntie rondom beschikbaarheid van freelancers en uitzendkrachten. Een gat in de mark volgens Edwin van de Bospoort, founder en CEO van Sciomino.
Druk, druk, druk
Het aantal flexwerkers in Nederland groeit nog steeds, en ook het aantal bedrijven dat ze inhuurt of erin bemiddelt. Er zijn erg veel partijen druk met zaken rondom het inzetten van flexibele arbeid. Voor uitzendbureaus, afdelingen externe inhuur en zzp-bemiddelaars is snelheid cruciaal. Flexibel personeel is vaak op korte termijn nodig voor een klus. Maar helaas zijn ze nu onevenredig veel tijd kwijt met het achterhalen van de actuele beschikbaarheid van de verschillende flexwerkers. Zzp’ers, freelancers en flexwerkers werken vaak voor meerdere bemiddelaars en houden hun informatie niet in alle systemen van de verschillende partijen even goed bij..
TimeBox
TimeBox gaat dit probleem oplossen. Een app waarin flexwerkers op één plek hun beschikbaarheid bijhouden. Ze bepalen zelf met welke, voor hen relevante uitzendbureaus en bedrijven ze deze informatie delen. De bedrijven kunnen de beschikbaarheidsinformatie in hun eigen software integreren. De app signaleert ook of de beschikbaarheid te lang niet is geactualiseerd, en meldt dit vervolgens aan de flexwerker. De planning voor de lancering van de app is half januari. TimeBox gebruikt een api-businessmodel. Dat betekent dat bedrijven per request betalen. Het gaat om grote getallen, een voorbeeld: tot 30.000 requests per maand kost 99 euro, voor 150.000 requests per maand betaal je 450 euro.
Win, win
De situatie die met de nieuwe, tweetalige app ontstaat is perfect voor de zzp’er, freelancer, flexwerker én de branche. Er is maar 1 plek om te actualiseren én de branche heeft altijd up-to-date data binnen hun systemen. Een intercedent of een bemiddelaar hoeft met deze informatie minder inspanning te leveren om snel de juiste kandidaten te vinden voor een aanvraag. Hier zit dus een grote tijds-, en dus kostenbesparing. De flexwerker staat centraal en is ‘always in control’, en de branche heeft actuele informatie in haar primaire proces.