Waarom elke zzp’er zich meer op reviews moet focussen.
We verwachten openheid, we willen en kunnen alles van iedereen vinden en weten. We willen onze reputatie tonen. We vinden het belangrijk wat anderen van ons vinden en willen graag gezien, en dus gevonden, worden.
Jouw reputatie
Reputatiemanagement wordt reputatie-economie. Door nieuwe transparantie standaarden is de behoefte voor de reputatie-economie geboren. Je reputatie is geld waard, het kan uitgroeien tot de meest belangrijke online valuta. Immers, een goede reputatie levert zichtbaar geld op! Feitelijk is ons online gedrag dus geld waard.
Infographic
Bij Open Companies krijgen ze weleens de vraag: “Zijn online reviews echt zo belangrijk? Checken mensen echt reviews voordat ze aankopen doen?” Uit onderzerzoekt van Open Compagnies blijkt dat 92% van de ondervraagden online reviews checkt voordat ze een aankoop doet. En de tweede vraag die ze dan krijgen, is altijd: “Ja, maar schrijven mensen dan niet alleen maar negatieve reviews?” Nee, dat doet slechts 2%! Vandaar een onderzoek met ook de bevindingen over hoe de zzp’er reviews kan genereren, verwoord in de Infographic van Open Companies.
Bron: Deze Infographic is gemaakt door OpenCompanies
Bron: OpenCompanies