Nieuwe vriendelijke financiële tool voor zzp’ers
Een online platform dat zzp’ers en freelancers helpt met het oplossen van de administratieve papierwinkel die bij het zelfstandig werken vaak komt kijken: Gekko. Deze gebruiksvriendelijke gratis tool maakt grote stapels bonnen en ingewikkelde administratie niet meer nodig.
Overzichtelijk
De zzp’er of freelancer kan zelf eenvoudig zorgen voor een overzichtelijke administratie van uren en bonnen. Gekko, deze nieuwe tool, zorgt ervoor dat men bonnen en facturen in een paar simpele handelingen worden gedigitaliseerd, gewerkte uren worden bijgehouden en facturen worden verstuurd. Daarnaast biedt dit online platform sinds kort ook een premium account aan voor extra gemak bij het ondernemen, zoals een automatische VAT-calculatie voor de belasting aan het einde van elk kwartaal.
Twee apps
De basisaccount van Gekko is gratis te gebruiken. Via de ‘Gekko Uren” app kunnen gewerkte uren, per klant of project, elk moment van de dag in een paar kleine handelingen bijgehouden worden door middel van een stopwatch of door ze simpelweg zelf in te voeren aan het einde van de dag of week. De ‘Gekko Bonnen” app zorgt er voor dat met een paar simpele handelingen bonnen en facturen kunt digitaliseren. Wanneer een zzp’er of freelancer een bon of factuur ontvangt, kunnen er meteen een foto van maken en het bedrag en btw-tarief invullen. Na het invullen van een omschrijving en eventuele notitie is de digitalisering al klaar en kan de bon of factuur weggegooid worden. Ingescande bonnetjes en facturen worden gekoppeld aan de online service. De bonnetjes worden via een beveiligde verbinding opgeslagen op Europese servers. Daarnaast kan men bedragen via het platform ook omzetten naar facturen en die daarna versturen.
Bron: Getgekko