Zzp’er moet als ondernemer online te volgen zijn

Radio & TV
Page 1 Created with Sketch.
0 Shares

“Zoektocht naar zzp’er via online kanalen”

Ondernemers Danny Mekic en Sebastiaan Hooft pleiten in de uitzending van ZZP Café voor meer gebruik van social media. Want: tegenwoordig vindt de zoektocht naar een dienst of product niet meer op straat plaats maar via de smartphone.

Online strategie

“Mensen moeten jou als ondernemer kunnen volgen”, vindt Hooft, die zijn succesvolle internetbedrijf in 2010 verkocht en nu als mentor voor start-ups en als dj werkt. Als voorbeeld neemt hij een schilder. “Zet een mooie foto op Facebook als je net een project hebt afgerond en laat op Twitter weten dat je dit mooie schilderwerk hebt opgeleverd.” Ook internetexpert Mekic, die met zijn bedrijf NewTeam de 140 grootste Nederlandse bedrijven adviseert, gebruikt het voorbeeld van de schilder om zijn verhaal te illustreren. “Vroeger kon je een doek ophangen met je telefoonnummer erop. Tegenwoordig vindt de zoektocht plaats via de smartphone. Je moet dus zo veel mogelijk voelsprieten uitzetten zodat je op zo veel mogelijk plekken kunt worden gevonden. Zorg voor contentblokjes: foto’s, teksten, tweets en sites.” Met ‘één pagina met één tekstje en een telefoonnummer’ kun je volgens Mekic niet aankomen anno 2015. “Dan is de kans veel kleiner dat je wordt gevonden dan dat je elke keer dat je een project doet een foto of een filmpje plaatst.” Volgens de internetexpert is het zinvol om een website ook in het Engels of Duits te vertalen. “Dan heb je de landen om ons heen er ook als markt bij.” Wat volgens beide ondernemers heel belangrijk is: dicht bij jezelf blijven. “Kies de tone of voice die bij je karakter past”, zegt Hooft. “Zorg dat de mensen die jou volgen ook echt jou volgen, niet een gekunstelde versie van jezelf.”


Wil jij aanwezig zijn bij de volgende live uitzending van het ZZP Cafe of meepraten met de presentatoren?
Geef je hier op!

[contact-form-7 id=”7615″ title=”BNR ZZP Café”]

Bron: Ziggo Zakelijk

ZZP Barometer

ZZP Barometer is de onafhankelijke en structurele onderzoeksmonitor van de zzp-markt in Nederland. Sinds 2008 wordt kennis verzameld en vergaard op basis van structureel onderzoek onder een eigen zzp-panel. Als hét naslagwerk en de nieuwsbron voor zzp’ers, opdrachtgevers, intermediairs en andere zzp-marktpartijen wordt ZZP Barometer ondersteund door haar partners.

Bekijk alle artikelen van ZZP Barometer →

Populaire artikelen

ZZP Barometer is dé onafhankelijke informatiebron van de zzp-markt in Nederland. Sinds 2008 wordt kennis verzameld en vergaard op basis van structureel onderzoek onder een eigen zzp-panel. Als het naslagwerk en de nieuwsbron voor freelancers, interim professionals, (z)zp’ers, opdrachtgevers, intermediairs en (andere) marktpartijen wordt ZZP Barometer ondersteund door onze themapartners en experts. Wil jij periodiek jouw mening geven en onbeperkt gratis toegang tot alle checklists, downloads, feiten & cijfers, kortingen, ranglijsten, sjablonen en meer? Meld je nu gratis aan.

Aankomende events

Er zijn geen naderende evenementen.

Bekijk de volledige agenda →

Recent onderzoek

Ruim helft jongeren wil eigen onderneming starten
Feiten & cijfers
Page 1 Created with Sketch.
0 Shares
Meer flexcontracten met zekerheid, maar ook meer zzp’ers
Feiten & cijfers
Page 1 Created with Sketch.
0 Shares
Driekwart Nederlanders gebruikt werklaptop privé 
Feiten & cijfers
Page 1 Created with Sketch.
0 Shares
Bekijk alle onderzoeken →