Zzp-ers aan een baan via reclamebureau
Pop-Up Professionals BV is opgericht om zzp’ers aan een baan te helpen. Met Pop-Up Professionals, zusteronderneming van reclamebureau Li Moon wil het bureau zowel bedrijven als zzp’ers een aantrekkelijk en flexibel alternatief bieden.
“Niet elk bedrijf heeft het hele jaar door vormgevers of creatieven nodig,” zegt medeoprichter Alexander Nijeboer. “Bedrijven maken om die reden nu vaak gebruik van zzp’ers, maar de wetgeving wordt strenger en bovendien is het moeilijk in te schatten voor bedrijven of je met een zzp’er ook daadwerkelijk kwaliteit in huis haalt.” Ook de zzp’er heeft voordeel bij de constructie. Nijeboer: “Veel zzp’ers werken noodgedwongen als zelfstandige maar zijn daarvoor helemaal niet in de wieg gelegd. We willen bedrijven flexibiliteit bieden en zzp’ers juist uitzicht geven op een vaste baan.”
Pop-up studio’s
Gespecialiseerd is Pop-Up Professionals in het op projectbasis plaatsen van pop-up studio’s en reclame- of marketingcommunicatieprofessionals bij retailers, grote ondernemingen en mediabedrijven. Bedrijven krijgen steeds meer behoefte aan flexibel inzetbare specialisten. “Wij willen bedrijven optimale flexibiliteit bieden en volledig ontzorgen,” zegt Nijeboer. “De opdrachtgevers krijgen daarbij ook de kwaliteit van professionals die wekelijks voor ons aan klanten als Action, Philips, KwikFit of Transavia werken.”
Geslaagde pilot
Afgelopen jaar zette Li Moon een eerste pop-up studio op bij drogisterijketen Dirx. Doel was om met een DTP-studio op locatie de stromen print- en winkelcommunicatie efficiënter te verwerken. “Het pop-up-concept werkt voor ons optimaal,” zegt directeur Rik Groen van Dirx enthousiast. “Zo hebben we specialisten in huis zonder de zorgen van dagelijkse aansturing zoals werkvoorbereiding, directe personele aansturing en vervanging bij ziekte. Het werkt efficiënt en slagvaardig; daarnaast genereert het een enorme kostenbesparing.”
Flexibele schil
Bij Pop-Up Professionals kunnen bedrijven naast compleet ingerichte en bemande pop-up studio’s ook terecht voor typische reclameprofessionals, zoals vormgevers, art-directors, strategen en marketing- en communicatiedeskundigen, online & offline. “We gaan verder dan uitzenden of detacheren alleen,” zegt Nijeboer.