Zzp’er verraadt karakter met lettertype CV

Personal branding
Page 1 Created with Sketch.
0 Shares
keyboard-621832_1280

“Zzp’er kies voor een formele en traditionle cv-look!”

Eerlijke zzp’ers, professionals met een goed hart gebruiken Helvetica. De zeer ervaren, maar beknopt werkende zzp’er gaat voor Garamond en de luie zelfstandige labelt zichzelf met Times New Roman.

Wat zijn jouw Unique Selling Points (USPs)? Download deze gratis checklist

Jouw eigen propositie is binnen jouw branche erg belangrijk. Je USP helpt daarbij onderscheidend en concurrerend te zijn. Download deze checklist en zorg ervoor dat jij bewust bent van jouw USPs.

Meer info

Experts

Op de vraag “wat een gekozen lettertype zegt over zijn of haar gebruiker” is de bovenstaande, gezamenlijke conclusie van een panel typografie goeroes duidelijk. En in de lijn van de eeuwenoude CV is er ook een advies van drie deskundigen, uit de Verenigde Staten. Zzp’er kunnen zich het best houden aan een “formele en traditionele” look als het gaat om cv’s. De meeste bewondering is te verwachten van lettertype Helvetica. Dit lettertype is een “mooie” omlijsting voor een cv, volgens één van de experts. De kandidaat laat met dit lettertype zichzelf zien als “een non-gedoe, professioneel en eerlijk persoon, iemand met een goed hart”. Lettertype Garamond werd omschreven als “leesbaar en makkelijk” te volgen, ideaal om een lange carrière op één A4-pagina te krijgen. Times New Roman komt er als lettertype minder goed vanaf. “Het komt over alsof je niet hebt nagedacht over het lettertype dat je hebt geselecteerd, het is net alsof je een trainingsbroek aantrekt,” aldus expert Brain Hoff. Ook steekt hij zij mening over Comic Sans niet onder stoelen of banken: “Dat mag nooit worden gezien op een cv, tenzij je naar de ‘universiteit clown’ solliciteert.” Ook wordt gewaarschuwd voor het gebruik van bloemrijke en cursief lettertypen.

Bron: Freelance.uk

ZZP Barometer

ZZP Barometer is de onafhankelijke en structurele onderzoeksmonitor van de zzp-markt in Nederland. Sinds 2008 wordt kennis verzameld en vergaard op basis van structureel onderzoek onder een eigen zzp-panel. Als hét naslagwerk en de nieuwsbron voor zzp’ers, opdrachtgevers, intermediairs en andere zzp-marktpartijen wordt ZZP Barometer ondersteund door haar partners.

Bekijk alle artikelen van ZZP Barometer →

Populaire artikelen

ZZP Barometer is dé onafhankelijke informatiebron van de zzp-markt in Nederland. Sinds 2008 wordt kennis verzameld en vergaard op basis van structureel onderzoek onder een eigen zzp-panel. Als het naslagwerk en de nieuwsbron voor freelancers, interim professionals, (z)zp’ers, opdrachtgevers, intermediairs en (andere) marktpartijen wordt ZZP Barometer ondersteund door onze themapartners en experts. Wil jij periodiek jouw mening geven en onbeperkt gratis toegang tot alle checklists, downloads, feiten & cijfers, kortingen, ranglijsten, sjablonen en meer? Meld je nu gratis aan.

Aankomende events

Er zijn geen naderende evenementen.

Bekijk de volledige agenda →

Recent onderzoek

Ruim helft jongeren wil eigen onderneming starten
Feiten & cijfers
Page 1 Created with Sketch.
0 Shares
Meer flexcontracten met zekerheid, maar ook meer zzp’ers
Feiten & cijfers
Page 1 Created with Sketch.
0 Shares
Driekwart Nederlanders gebruikt werklaptop privé 
Feiten & cijfers
Page 1 Created with Sketch.
0 Shares
Bekijk alle onderzoeken →