Vijf tips over Twitter voor de zzp’er

twitter

Zzp-Twittertips

Hierbij vijf tips voor de twitterende zzp’er. Ook als je Twitter nog niet inzet als zzp’er kunnen de onderstaande tips jou helpen bij het ontwikkelen van een strategie.

  • Tweet voornamelijk over onderwerpen gerelateerd aan jouw expertise. Je deelt zo je passie en kennis, mensen zullen dit herkennen.
  • Zorg ervoor dat de bio onder jouw accountnaam ingevuld is. Als zzp’er is de eigen naam vaak ook de bedrijfsnaam. Hierdoor is het voor geïnteresseerde niet direct duidelijk waarmee jij je bezig houdt. De bio geeft de mogelijkheid om te omschrijven wat je doet en wat je interesse en expertise is. Tevens ben je beter vindbaar omdat de gegevens in je bio worden geïndexeerd.
  • Interacteer. Stel vragen, geef antwoord. ‘Luister’ naar de personen die behoren tot jouw doelgroep. Gebruik twitter niet alleen om te ‘zenden’, de dialoog staat centraal!
  • ’Stick arround’’. Post je een interessante tweet, in de vorm van een vraag of bijvoorbeeld een interessant artikel, houd er dan rekening mee dat er reacties kunnen komen. Het is een gemiste kans als men op korte termijn reageert maar jou niet kan bereiken. Mensen onthouden het als je niet reageert, dit geldt ook als je wel reageert.

Ten slotte: Blijf bewust van wat je tweet. Er zijn vele voorbeelden waarbij een tweet vervelende gevolgen heeft gehad. Dit kan je niet alleen followers kosten, maar ook klanten of zelfs jouw reputatie!

ZZP Barometer

ZZP Barometer is de onafhankelijke en structurele onderzoeksmonitor van de zzp-markt in Nederland. Sinds 2008 wordt kennis verzameld en vergaard op basis van structureel onderzoek onder een eigen zzp-panel. Als hét naslagwerk en de nieuwsbron voor zzp’ers, opdrachtgevers, intermediairs en andere zzp-marktpartijen wordt ZZP Barometer ondersteund door haar partners.

Bekijk alle artikelen van ZZP Barometer →
Appwiki - ZZP Barometer

ZZP Barometer is dé onafhankelijke informatiebron van de zzp-markt in Nederland. Sinds 2008 wordt kennis verzameld en vergaard op basis van structureel onderzoek onder een eigen zzp-panel. Als het naslagwerk en de nieuwsbron voor freelancers, interim professionals, (z)zp’ers, opdrachtgevers, intermediairs en (andere) marktpartijen wordt ZZP Barometer ondersteund door onze themapartners en experts. Wil jij periodiek jouw mening geven en onbeperkt gratis toegang tot alle checklists, downloads, feiten & cijfers, kortingen, overeenkomsten, ranglijsten, sjablonen en meer? Meld je nu gratis aan.

Aankomende events

Bekijk de volledige agenda →