Heb jij ook een bullshit-baan? En wat ga je er aan doen?

Avatar foto Groei
Page 1 Created with Sketch.
0 Shares

Een aantal jaar geleden had ik als ondernemer een bullshit-baan. Zo voelde dat. Grote re-integratieprojecten binnenhalen, meedoen met aanbestedingen. En pools van zzp’ers opbouwen en inzetten, met alle contractuele toestanden als gevolg.

De ratio achter dat soort projecten was me steeds duidelijk: groei, omzet of positie opbouwen. Alleen een eerlijke blik naar binnen toe leerde me dan dat ik er weinig lol in had.

Ik had kortom een bullshit-baan.

Veel van mijn klanten herkennen dat. Ze hebben lang gewerkt bij een corporate waar ze een goed salaris verdienen. Of zitten vast in het comfort van een doorlopende zzp-opdracht.

Gisteren nog sprak ik daar over in een 1 op 1 coaching.

‘Marco, van de buitenkant zag het er allemaal prachtig uit, maar van binnen ging het nergens over’.

Hij vertelde over opgeklopte onzin, ellenlang vergaderen, interessant doen en de dag afsluiten met een goede bankrekening maar een intens leeg gevoel.

Let op, dat zijn niet mijn woorden, maar die van hem.

Hij heeft nu de moed opgevat om te stoppen met zijn opdracht en echt als ondernemer de markt op te gaan.

Hij gaat werken in de techniek, gaat klanten helpen en heeft er nu al lol in, nog voordat hij begonnen is.

Minder zekerheid, minder status maar veel meer plezier en voldoening. Dat is waar mijn klant voor gaat.

Hij is niet de enige: steeds meer leuke en enthousiaste 30-ers, 40-ers en 50-ers nemen die stap. Ze kiezen voor lol, vitaliteit en zingeving.

Ze verzinnen een businessconcept waar ze achter staan en maken er met mijn hulp een sterke propositie van.

We gaan daarna connectie maken met precies die klanten die bij ze passen en er gaat een wereld voor ze open:

‘Marco, ik had dit jaren eerder moeten doen…’.

Ik help ze graag en zij helpen mij weer. Want hun verhalen over bullshit-banen houden mij ook scherp. Zolang ik maar connected blijf met hen en met mijn eigen Ondernemerskompas maak ik steeds de goede keuzes. En blijf ik als ondernemer ook uit de valkuil van een bullshit-baan.

Zit jij in een bullshit-baan en vraag je je af of echt ondernemerschap iets voor je is? Download dan mijn e-book of vraag een gratis perspectief-gesprek aan. Ik help je graag!

Avatar foto
Marco den Hartog

Businesscoach voor soepele sales en mooie marketing

Marco is succesvol ondernemer en ervaren businesscoach en -trainer. Daarnaast is hij getrouwd, vader van 2 opgroeiende kinderen, Italië-liefhebber en fanatiek skiër en volleyballer. Hij geeft regelmatig trainingen, workshops en lezingen over ondernemerschap, soepele sales en mooie marketing. Daarbij mag je van Marco altijd een Rotterdamse, praktische en humorvolle ervaring verwachten. Hij brengt zijn eigen praktijk en die van zijn 2000+ cliënten ruimhartig in en laat je zonder enige vaktaal zien hoe ondernemers vandaag nog mooie stappen kunnen zetten naar nog sterker en plezieriger ondernemerschap

Bekijk alle artikelen van Marco den Hartog →

Populaire artikelen

ZZP Barometer is dé onafhankelijke informatiebron van de zzp-markt in Nederland. Sinds 2008 wordt kennis verzameld en vergaard op basis van structureel onderzoek onder een eigen zzp-panel. Als het naslagwerk en de nieuwsbron voor freelancers, interim professionals, (z)zp’ers, opdrachtgevers, intermediairs en (andere) marktpartijen wordt ZZP Barometer ondersteund door onze themapartners en experts. Wil jij periodiek jouw mening geven en onbeperkt gratis toegang tot alle checklists, downloads, feiten & cijfers, kortingen, ranglijsten, sjablonen en meer? Meld je nu gratis aan.

Aankomende events

Er zijn geen naderende evenementen.

Bekijk de volledige agenda →

Recent onderzoek

Ruim helft jongeren wil eigen onderneming starten
Feiten & cijfers
Page 1 Created with Sketch.
0 Shares
Meer flexcontracten met zekerheid, maar ook meer zzp’ers
Feiten & cijfers
Page 1 Created with Sketch.
0 Shares
Driekwart Nederlanders gebruikt werklaptop privé 
Feiten & cijfers
Page 1 Created with Sketch.
0 Shares
Bekijk alle onderzoeken →