Richting geven aan jouw ontwikkeling

ZZP Barometer | Ontwikkeling waarden klanten

Leer jouw waarden uit te drukken

Begin vorig jaar schreef ik een blog over het vinden van je ideale klant. Ik vertelde dat, doordat ik me nog meer op één doelgroep ging focussen, ik steeds zichtbaarder werd. Door mijn omgeving erover te vertellen, erover te spreken en dagelijks te werken met vrouwen, ontwikkelde ik een expertstatus!

Lees hier de eigenschappen van mijn ideale klant.

Weet wie jouw klant is

Deze week had ik een sessie met een doorgewinterde onderneemster. Zij draait al wat jaren mee, heeft een mooie omzet en prima klanten. Ze experimenteert met uitingen op social media en daar zat gelijk haar vraag: “Wie is mijn ideale klant? Omdat ik dat niet helder heb, weet ik ook niet waar ik het over moet hebben op social media om maximaal impact te hebben op die persoon. Het drukt op mijn schouders dat niet te weten.” Ook zegt ze “ik heb het gevoel dat het mijn groei stagneert…”.

Bepaal jouw waarden

Wat ik haar geadviseerd heb, staat haaks op mijn advies om je ideale klant te beschrijven. Ik ben met haar haar persoonlijke waarden verder uit gaan vragen. Die woorden die energie geven. Die belangrijk zijn in je leven en die, als ze er zijn, de beste versie van jou laten zien.

Lekker vaag, hè? Ik schrijf er vaker over, maar ook voor mijn klant was dat niet helder genoeg. Tot zij het ging ervaren. Waarden geven richting aan je handelen. Na de sessie, met als resultaat duidelijkheid over vervolgstappen in haar bedrijf en haar propositie, gaf ze letterlijk aan: “Er is een last van mijn schouders gevallen”.

Daar doe ik het voor. Het was nog echt niet mijn bedoeling om er wat over te zeggen, maar ik trappel van ongeduld. Ik ben bezig met een supergaaf programma voor de wat meer ervaren ondernemers. Die, uiteraard, ook knelpunten ervaren. Die het verlangen hebben om verder te groeien. Te sparren met experts voor de volgende stap. In ontwikkeling.

Hoe en wat precies?

Wil je op de hoogte gehouden worden van de ontwikkelingen in die richting, stuur me even een berichtje. Zonder verplichtingen…. maar dan ben je wel de eerste die het hoort.

 

 

Jolanda Wicherson
Jolanda Wicherson

Jolanda Wicherson is sinds 14 jaar ondernemer en de laatste jaren actief als ondernemerscoach. Ze helpt ondernemers in hun persoonlijke en zakelijke groei. Jolanda is bekend geworden door het  acquisitiebord, haar titel zakenvrouw van Flevoland 2015. Onlangs verscheen haar boek ‘Geef je bedrijf een KICKSTART: Klanten vinden en binden in de eerste vijf jaar van je onderneming’. Jolanda’s motto: begin maar gewoon…

 

Bekijk alle artikelen van Jolanda Wicherson →
Coolblue - ZZP Barometer

ZZP Barometer is dé onafhankelijke informatiebron van de zzp-markt in Nederland. Sinds 2008 wordt kennis verzameld en vergaard op basis van structureel onderzoek onder een eigen zzp-panel. Als het naslagwerk en de nieuwsbron voor freelancers, interim professionals, (z)zp’ers, opdrachtgevers, intermediairs en (andere) marktpartijen wordt ZZP Barometer ondersteund door onze themapartners en experts. Wil jij periodiek jouw mening geven en onbeperkt gratis toegang tot alle checklists, downloads, feiten & cijfers, kortingen, overeenkomsten, ranglijsten, sjablonen en meer? Meld je nu gratis aan.

Aankomende events

Er zijn geen naderende evenementen.

Bekijk de volledige agenda →