De HappyFuel Card: een bijzonder marketinginstrument

ZZP Barometer | Total HappyFuel Card

Geef jouw klant een HappyFuel Card cadeau

Vroeger kon men bij allerlei winkels en instellingen sparen voor een cadeautje. Ook in deze tijd zijn klanten nog steeds gevoelig voor cadeaus, maar dan in de vorm van een ‘beleving’. Klanten willen liever een mooie ervaring opdoen dan een product met korting ontvangen. Klanten willen graag een cadeau dat een positief gevoel oplevert.

Nu kan ik me voorstellen dat een cadeaukaart voor brandstof niet het eerste “belevingscadeau” is dat je te binnen schiet. En dat is jammer… want het is wel degelijk een groot cadeau dat een bepaald gevoel kan oproepen bij jouw klant. De HappyFuel Card van Total lijkt op het eerste gezicht een doodgewoon pasje waarmee de klant brandstof kan afrekenen. Maar het is meer dan dat! Het is leuk geven en ook leuk krijgen. Lees hieronder waarom.

Geef de reis cadeau

Met deze prepaid brandstofkaart kan jouw klant bijvoorbeeld zonder reiskosten een dagje naar het pretpark. Dat is met het hele gezin al duur genoeg en nu blijft er geld over voor een lekker etentje om de dag mee af te sluiten. Of je klant kiest juist voor een romantisch weekendje weg; even lekker bijtanken met z’n tweetjes. Dan betekent de HappyFuel Card het verschil tussen een bed & breakfast of een 4-sterren hotel, want de reis is immers gratis!

Natuurlijk kan de klant kiezen voor familiebezoek, een ritje naar het bos of het strand. Of jouw klant kan de HappyFuel Card cadeau doen aan zijn kind, een kersverse bestuurder, die op deze manier kilometers kan vreten. Stel jezelf het gezicht van het kind eens voor!

Maar een gratis tank brandstof kan ook nѐt dat ene zetje zijn tot het eindelijk opzoeken van die oude vriend in Groningen of Maastricht…

Meer dan een financiële meevaller

Voel je het al? Een gratis tank benzine van Total is veel meer dan alleen een financieel meevallertje voor de huishoudportemonnee. Het kan een beleving in gang zetten, die de klant een prettig gevoel geeft. Dat is precies wat jij nodig hebt. De klant zit lekker in zijn vel en zal onthouden dat dit door jou komt. De volgende keer zal de klant dus zonder twijfel weer voor jouw bedrijf kiezen.

Een bijzonder cadeau

Nu snappen wij heel goed dat je niet zomaar HappyFuel Cards wilt weggeven aan willekeurige klanten. Daarom geven we je graag een aantal voorbeelden.

Je kunt deze cadeaukaart inzetten als incentive, waarbij klanten gestimuleerd worden om aan een quiz mee te doen, een vragenlijst in te vullen of een bestand te downloaden. Ook kun je de HappyFuel Card als relatiegeschenk gebruiken, om bijzondere klanten te bedanken. Daarnaast worden deze cadeaukaarten vaak gebruikt in een actie om nieuwe klanten te werven. Door de verschillende belevingen die aan de HappyFuel Card te koppelen zijn, is er ook voor jou een goede reden om dit cadeau bij jouw doelgroep in te zetten.

Presentatie

Als je de HappyFuel Card op een speciale manier wilt presenteren aan je klant, hoef je niet het wiel uit te vinden. Total denkt graag met je mee. Eerder hebben we een zeer betekenisvolle samenwerking gehad met verschillende A-merken: van supermarkten en keukenleveranciers tot diverse grote verzekeringsmaatschappijen.

Deze bedrijven hebben ieder zeer verschillende acties verbonden aan de HappyFuel Card en samen hebben we deze op passende wijze vormgegeven. Via alle denkbare kanalen – zoals sociale media, lokale winkels of kantoren, nieuwsbrieven en commercials – hebben deze bedrijven hun actie onder de aandacht gebracht.

Promotie

Ook Total heeft deze acties volop gepromoot. Via onze sociale media-kanalen, narrowcasting op alle tankstations, ons zakelijke netwerk en nieuwsbriefabonnees hebben we vele duizenden klanten bereikt. De gezamenlijke aanpak heeft een vliegwieleffect veroorzaakt en deze bedrijven versteld doen staan van de positieve reacties.

ZZP Barometer
ZZP Barometer

ZZP Barometer is de informatiebron voor jou als zzp’er, opdrachtgever of intermediair met het laatste zzp nieuws, onderzoek en de beste tips.

Bekijk alle artikelen van ZZP Barometer →

ZZP Barometer is dé onafhankelijke informatiebron van de zzp-markt in Nederland. Sinds 2008 wordt kennis verzameld en vergaard op basis van structureel onderzoek onder een eigen zzp-panel. Als het naslagwerk en de nieuwsbron voor freelancers, interim professionals, (z)zp’ers, opdrachtgevers, intermediairs en (andere) marktpartijen wordt ZZP Barometer ondersteund door onze themapartners en experts. Wil jij periodiek jouw mening geven en onbeperkt gratis toegang tot alle checklists, downloads, feiten & cijfers, kortingen, overeenkomsten, ranglijsten, sjablonen en meer? Meld je nu gratis aan.

Aankomende events

Bekijk de volledige agenda →